torsdag 24 november 2011

Rent hus

Japp, nu är det skinande rent här hemma. I ungefär en kvart till eller nåt för sen vaknar Oliver och därefter kommer de två stora hem från skolan och sen skitas det fort ner igen. Men just nu njuter jag av det rena och fina =) Älskar doften när det nyligen är dammsuget och skurat i huset. Funderar på om jag ska vara så pass duktig att jag hämtar in lite julsaker också och ställer upp ljusstakar och sånt. Börjar få lite julfeeling nu faktiskt. Igår bakade vi pepparkakshus och en pepparkaksrobot. Kvar är att göra Matildas pepparkakskarusell (pust vilket långt ord). Imorse när jag kom ner i köket luktade det fortfarande pepparkakor här =) För att ytterligare spä på julkänslan så är det julmarknad i skolan idag med Matildas avdelning. De ska sälja lite fina saker de gjort, det blir fika och sen ett luciauppträdande. Egentligen lite tidigt men jag är tacksam att de inte lagt det vid lucia. Då har alla ändå så mycket inbokat så det underlättar att de bokat in redan nu.

Inga kommentarer: