tisdag 20 september 2011

Barnvagnar

Har hängt lite i en grupp på Facebook där det pratas barnvagnar. Bland mina vänner framstår jag nog lite som en vagngalning men i jämförelse med de där så har jag nog bara en liten barnvagnsnörd light diagnos måste jag säga. Det har knåpats ihop listor på vilka vagnar folk haft och hur många man haft. Den som leder liga hade genom åren ägt inte mindre än *digital trummvirvel kommer här* 49 barnvagnar! Imopnerande måste jag säga. Måste gått i väldig takt att byta vagnar eller så ha hon använt väldigt många samtidigt. Satte mig ner en stund för att fundera på hur många jag egentligen avverkat och kom fram till följande:
1. Teutonia Primus Duo-02
2. Graco Mirage -03
3. Emmaljunga -96
4. Brio Race -03
5. MacLaren Quest -04
6. Graco syskonvagn
7. Brio syskonvagn
8. Teutonia Timmy - 06
9. Brio duo -98
10. Brio Race -06
11. Teutonia Cosmo -09

Var väl ändå inte så värst farligt på tre barn tycker jag. Nu kliar det dock lite i fingrarna för att införskaffa en ny vagn. Är inte riktigt nöjd med den jag har. Gillade Cosmon när jag hade liggdelen på vagnen men tycker den är rätt tung och klumpig med sittdelen. Sen kanar Oliver ner en del i sittdelen. Hänger lite på Blocket för att se om jag hittar någon lättare vagn så vi får väl se vilken som blir nr.12 på min lista =)

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Råkade säga till nina att barnen haft 13 totalt... hon bara gapade =)

Lena sa...

Ja men du ser! Jag är ju verkligen inte värst ;-)