söndag 18 september 2011

Tråksöndag =(

Usch vilken urbota trist dag det varit idag. Jag som alltid ser fram emot helgen efter en vecka "själv". Känns så tomt här hemma i veckorna när de stora är i skolan och Jens på jobbet. Även om jag bokar upp mig på massa saker och träffar folk så saknar jag min familj så fort jag är hemma själv. I vilket fall som helst så började helgen bra med god middag och trevligt sällskap hos Jens bror med familj i fredagskväll. Igår fixade och byggde Jens (surprise!) lite på utsidan på förmiddagen. Är galet trött på allt byggande och vill bara ha honom tillgänglig för att hjälpa till med allt annat som måste göras och då främst med barnen. Känner mig verkligen ensamstående efter den här sommaren (vet att vi får skylla oss själva som startade ett sånt här megabygge). Tyvärr räcker han ju inte till för att både bygga och fixa med barnen så som valigt så fick jag se till att alla barn fått på sig kalaskläder, packa väskor, flaskor, mat och alla andra 1000 saker som ska med när man ska iväg. Sen bar det av mot stan för barnkalas. Min barndomsvän (som också är Olivers gudmor)har en liten dotter som fyllde två år. Full rulle på kalaset och sen hem till mamma och pappa för middag. Superskönt att slippa fixa middag. Tack mamma och pappa!

Idag har det då varit den super-duper-trista-dagen. Min morgon att gå upp med Oliver. Fattar inte att vi inte lyckats få ett enda barn som gillar att sova på morgonen. Vi har ju ändå gjort tre försök. Inte mycket att göra åt saken mer än att kliva upp. När Jens som upp 2,5 timme senare mådde han inte bra så jag fick snällt fortsätta vara själv. Snodde åt mig en liten tupplur mitt på dagen efter att ha sett till att Oliver fick i sig mat och sen tog jag killarna med mig till centrum. Allt för att komma ut en stund och ge Jens lite tid ifred när han inte mådde bra. Tilda stannade hos mina föräldrar igår så hon har varit där hela dagen.

När vi kom hem från centrum kom mamma och pappa med Tilda som skulle vidare på handbollsträning. Fick snabbt hjälpa henne att få ihop alla saker för det blev lite bråttom. Tack P och R för att ni skjutsade henne både dit och hem! Jens sov från det att vi kom hem och sen 2,5 timme. Har bara varit hemma och lekt med Oliver, lagat mat, bakat, plockat disk, hängt tvätt och städat lite. När barnen somnat såg jag fram emot lite tid i soffan med sällskap men min sjuka man gick och la sig före mellansonen. Jag läste en saga för honom och sen har jag suttit här i min ensamhet. Suck! Jaja, bättre lycka nästa helg....

Inga kommentarer: