torsdag 22 september 2011

Linicin


Fick en flaska Linicin Prevent på ett bloggevent jag var på. Tänkte att jag inte skulle få användning för den och ställde undan den men nu har den definitivt åkt fram och jag kommer spraya upp varenda droppe på mina barn. Det kryllar av löss i skolan och på Felix avdelning har minst 10 barn löss, dvs ca.20% eller 1/5 har löss. Sjukt jäkla äckligt är det vad det är. Har kollat lite då och då på mina barn och nu i veckan kollade jag Felix. Tyckte det såg konstigt ut i hans hår och konstaterade att han hade gnetter i håret. Så vidrigt!!!! Kammade, kammade, kammade, och kammade ännu mera. Hittade ca 10st som jag lite fint plockade bort. Kammade ännu mera men fann ingen lus. Lite skumt men den har väl vandrat vidare vad vet jag. Det kliar på mig bara jag tänker på det hela. Vi har ni kollat Tilda och oss själva varje dag men det finns inget mer. Hoppas verkligen att det "bara" var ägg och inget mer. De satt dessutom en lite bit upp så om jag ska tolka det hela rätt så har de suttit några dagar enligt alla 1.000.000 sidor jag gogglat upp. kommer fortsätta kamma två gånger/dag nu för här ska då inga löss flytta in. Linicin Prevent är min nya vän.

Inga kommentarer: