tisdag 29 mars 2011

Dagarna med vår lilla prins

går snabbt. För Jens, Tilda och Felix blev det åter till vardagen igår. För min egen del är det ganska långt ifrån den vardag jag levt den sista tiden. Mycket mysigare nu när jag kan gosa med Oliver hela dagarna. Han i sin tur sover mest som små bebisar gör i början. Mat och sova är hans bästa.

Tilda är hur gullig som helst med honom och älskar att hålla sin lillebror. Hon kan sitta länge med honom i famnen och hjälper mer än gärna till att byta blöja och ta hand om honom. Idag satt hon med honom när jag fixade middagen så det var ju skönt.

Oliver får än så länge mer än godkänt av mig med sina nätter. Han sover ett pass på runt fyra timmar innan han vaknar och vill ha mer mat. Får han bara bröstet så somnar han om direkt efter att han ätit och sover sen två-tre timmar till innan det är dags. Det första sovpasset gör att jag själv orkar. Fyra timmar är ändå bra tycker jag. Då orkar man vakna med lite kortare intervaller sen. Försöker passa på att sova lite med honom på dagen också. Idag blev det en timme på förmiddagen.

1 kommentar:

Mia sa...

Visst är det underbart med bebis-mys <3 Det låter som om ni har det bra hemma och duktig med sömnen är du oxå ;-)