söndag 20 februari 2011

Solskenssöndag....

men riktigt kallt ute. Tur att det blir lite varmare framåt dagen i alla fall. Jag har sovit riktigt dåligt inatt och är verkligen trött men idag måste jag ta mig utanför dörren. På morgonen har vi kämpat med Tildas läxa och nu är hon snart klar. Läxor är ju inte alltid det roligaste men ändå något som ska göras. Hon blir lätt lat här hemma och frågar om precis allt. Vi vill att hon ska tänka lite själv och då blir hon skitsur. I skolan fixar hon det själv. Nu är hon snart klar och jag ska väl börja ordna med lite matsäck och sen kanske vi kommer iväg. Planen är en sväng till Sundby. Jens köpte nya längdskidor och pjäxor i fredags så han är sugen på att åka och Tilda vill såklart också åka längd om hon får. Själv får jag vara glad om jag orkar stå på benen och lillebror i familjen får vi väl ta med skridskor till eller kanske en pulka så han kan åka lite.

Igår hämtade vi hem en barnvagn som vi köpte på Blocket. Tvättar för fullt nu och fixar iordning den för vår lilla bebis. Kul fix men allt tar ju på krafterna just nu.

Inga kommentarer: