torsdag 24 februari 2011

Kaotisk morgon

men sen kunde ju dagen bara bli bättre. Tilda glömde sin blockflöjt hemma och kom på det strax innan skolan började. Själv står jag i duschen i godan ro när jag hör hur det bankar på dörren och någon stortjuter utanför. Man får ju hjärtat i halsgropen och undrar vad som hänt. Hämtar hennes blockflöjt, tröstar och säger att det inte gör något. Nu löste det sig. Min prinsessa har dock svårt att lugna ner sig och tydligen hade hon gått från skolan utan att säga det till någon. Försöker med det pedagogiska pratet och säger att det är bättre att hon ber någon ringa hem så kan vi fixa det så om det skulle hända igen. Till slut var det ok och hon gick tillbaka till skolan. 20 minuter senare ringer det och då är det en av fritidspedagogerna som talar om att det sitter en otröstlig tjej i soffan som bara vill hem. T hade försökt få henne att inse att det inte var någon bra idé och att man inte bara kan strunta i lektionerna. Efter 5 minuters prat i telefonen hade hon lugnat ner sig och stannade kvar i skolan. Pust!

Tog mig iväg till centrum för lunch med Karin och åkte sen hem och sov en stund. Därefter hade jag en date med soffan hela eftermiddagen. Så sjukt trist att bara ligga i soffan men vad gör man när det inte finns något annat läge som känns ok? Lite piggare nu på kvällen så det är skönt.

Inga kommentarer: