onsdag 12 januari 2011

Tiden går fort

och jag börjar så smått inse att det inte är så värst långt kvar på den här graviditeten, min sista! Ja, man ska ju aldrig säga aldrig men det känns som att det här kommer vara den sista i alla fall. Magen är nu stor och ivägen och jag kan inte påstå att jag tycker det är speciellt härligt att vara gravid. Har varit ytterst få veckor som jag uppskattat det. Foglossningen är riktigt jobbig, jag vaknar minst fem gånger varje natt av kramp eller att jag måste kissa, ryggen känns som att den ska gå av ibland osv. nu blev det klagomuren här. Var i alla fall till läkaren igår efter mycket tjat av min barnmorska. Blev sjukskriven och rekommendationen var 100% men jag vill verkligen inte det. Tänk vad trist att bara gå hemma själv i lite drygt två månader. Mindre än 50% ville inte läkaren skriva då hon ansåg att det snarare skulle stjälpa mig. jag köpte hennes argument och gick med på 50%. kändes lite konstigt idag när jag gick hem vid 12.30 men det är välbehövligt känner jag. Åkte hem och sov och nu har jag precis ätit mellanmål och ska gå och hämta hem barnen om en stund.

Inga kommentarer: