lördag 15 januari 2011

Längdskidor

Tilda blev ju helt såld på längdskidor efter vår senaste tur till Åre vid nyår. Igår var farmor här och sponsrade med lite pengar så att hon skulle få köpa sig en egen utrustning. Är rätt utplockat i sportbutikerna nu men idag var vi en sväng till Bromma Blocks och på XXL Sport så fanns det kvar skidor och pjäxor i hennes storlek. 1600kr senare åkte vi därifrån med nya skidor, bindningar, pjäxor och stavar. Skidprinsessan själv var i Flottsbro och åkte slalom med I och hennes pappa.

Nu ikväll har Jens monterat bindningarna och såklart var hon tvungen att inviga de nya skidorna. Blev ett fint spår på baksidan som även innefattar en liten nedförsbacke. Imorgon väntar nya äventyr i de lite större spåren. Inget för mig så det är tur att hon har en pappa som också uppskattar längdåkning.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Halloj! Fleeceoverallen i stl 62 är visserligen lite för liten för denna tjej - men jag förmodar att du har en annan person i åtanke för den :)

Grattis! Du har vunnit fleeceoverallen - maila mig din adress så skickar jag den pronto!!

Hälsningar Ingrid med sybloggen Makrill

http://makrilldesign.blogspot.com/

Lena sa...

Tjohoo!!!! Vad roligt!

Ja, Tilda får nog svårt att komma i den men bebisen i magen kan förhoppningsvis ha den. Åh vad glad jag blev nu.

//Lena

Kia sa...

Hej! Snygga skidor hon köpt. Alexandra gillar också längdåkning. Uppe i Dalarna åkte hon en slinga på 9,5km. Bra gjort tycker jag.
När ska du ha bebis då?
Kram Kia