söndag 9 januari 2011

Trött

Vissa dagar orkar jag inte vara pedagogisk. Idag var en sån dag och givetvis ville min goa och härliga snart sexåring visa sig från sin värsta sida. Storbråk på morgonen. Resultat: Inget playstationspelande! Förstår inte hur svårt det kan vara att lyssna på vad man säger. Enkla småsaker handlar det om. Hela dagen har jag varit skittrött efter morgonens tjafs. Trist att det måste gå så långt.

Hoppas på en lugn vecka nu när vi återgår till vardagen. Imorgon väntar dagis och lek med kompisar. Jag ska ha Tilda med mig på jobbet då skolan är stängd. Vi ska en sväng till barnmorskan och hon ser verkligen fram emot morgondagen. Äntligen ska hon få komma med och lyssna på lillebrors hjärtljud i magen.

2 kommentarer:

Jag sa...

oo vad mysigt och ni vet att det ska bli en lillebror ?
Har ni några namn förslag Kram

Lena sa...

Ja, när vi var på ultraljud så frågade vi om hon kunde se. Svaret var att hon tippade på en kille! Vi tror såklart också på en lillebror av den anledningen men 100% säker kan man ju aldrig vara. Namnförslag är svårare. Vi tycker lite olika.