onsdag 22 december 2010

Semester?

Ja, semester var det sagt att det skulle vara idag. Om jag ska sammanfatta den här dagen skulle jag nog säga mer stress än semester.

Klev upp tidigt för att redan 07.30 lämna hemmet för att åka och handla. Lämnade Tilda i skolan och sen drog jag och Felix till Ica Kvantum i Kungens Kurva. Trots att klockan inte var mer än 08.00 när vi kom fram var det redan en del folk på plats. När vi 1,5 timme senare kliver ut ur butiken med vagnen full var det även fullt på parkeringen. Galet mycket folk alltså. Kände mig ändå nöjd med att ha avklarat handlingen så tidigt och att slippa ta det ihop med ännu mer folk på eftermiddagen.

Hem, snabbt ur med kylvarorna och sen upp till skolan för att vara med vid lunch och avslutning. Felix var supernöjd med att få vara i skolan och jämställdes med sexåringarna. Han hittde snabbt två av sina gamla dagiskompisar och dem huserade han med. Att ta mat i den stora skolan kan vara svårt för en liten femåring men han klarade det bra. Tilda visade hur man skulle fixa allt och han åt pasta och prinskorv (var egentligen köttfärssås till men han föredrog prinskorvarna som fanns kvar från gårdagens julbord). Sen var det rast och därefter storsamling. Felix fick gå med sexåringarna så jag stod själv en bit bak och tittade. Duktiga elever som sjöng jullåtar och bäst av allt var sista numret som några nior stod för: Sean Banans jullåt. Jubel i skolan och min son diggade med friskt.

Hem igen och det blev en snabbfika. Jag packade ihop lite kläder jag skulle skicka i ett paket och sen skulle vi till Kristin & co för att lämna julklapp. Precis när vi ska gå klämmer min lilla prins sina fingrar i dörren. Mindre skönt och tårarna sprutade. - Mamma, det gör superont ända in i mitt skelett! Stackars liten! Lite försenade kom vi alltså till Kristin. Lek i massor för barnen och trevlig pratstund med Kristin och bebismys med tvåveckors Viggo för mig =)

Sen hem igen för att jobba en snabbis (vänta nu, sa jag inte semesterdag, jaja!), middag och nu har vi bakat två omgångar med julgodis och Jens fixar köttbullar.

imorgon väntar en ny semesterdag, haha! Då ska det bakas massor av bröd i vårt hus och kl.15 kommer hela släkten hit på kalas. Vår fina prinsessa passar ju på att fylla 8 år imorgon så här ska det kalasas =)

Inga kommentarer: