fredag 1 oktober 2010

Kul kväll

hade jag igår ihop med mina glada kollegor. Vi gick först och bowlade på Marion´s på Kungsgatan. En timme går fort och det var sen dags att dra vidare till Fondueboden på Vanadisvägen. Oj, vad god mat vi åt där. Vi valde köttmenyn allihop. Kändes som att jag åt för minst två personer ;-) Lätt att det blir så när man äter fondue för man har ingen direkt koll på hur mycket man ätit eftersom man inte får en portion från början. De kommer dessutom och fyller på skålarna hela tiden så alla äter tills de är mätta. 7 supergoda såser som tillbehör. Trots att jag var proppmätt kunde vi såklart inte låta bli att beställa efterrätten. Tobleronefondue! Klart man inte kan motstå det. Jordgubbar, banan, maränger, ananas, melon och marshmellows att doppa i Tobleronefondue......mums!

På väg hem insåg jag att jag precis skulle missa ett tåg och få sitta och vänta på centralen i 30 minuter. Trött som jag var tog jag då till knepet att ringa mamma. Såklart kom min supersnälla och fina mamma och hämtade mig vid Gullmarsplan. Älskar dig mamma!

Inga kommentarer: