söndag 3 oktober 2010

Soliga höstdagar

har det bjudits på den här veckan. Solen värmer ju fortfarande men när den går i moln blir det superkallt på en gång.

Igår var jag på barnloppis i Källbrink och Jens och barnen gick upp till brandstationen där det var öppet hus. Efter att ha kollat igenom loppisen (som inte bjöd på så mycket kul) tog jag mig också till brandstationen. Där var det tipspromenad, de visade hur de jobbar när de klipper av taket på en bil, barnen fick kika in i både polisbilar, brandbilar och ambulanser. Felix testade båren i ambulansen. Korv med bröd till lunch och så lite fila på det och sen var vi nöjda och glada. Blev en snabbis till centrum för att handla lite blommor och mat. Sen upp till kyrkogården och plantera lite på min farmors grav. Såg så tomt och trist ut där när vi kom men när vi gick såg det mycket finare ut. Känns bra.

På kvällen var jag bjuden på tjejmiddag och det kändes lyxigt att slippa bry sig om middag. Vi bjöds på potatis och purjolökssoppa med bacon till förrätt, pasta och fläskfilégryta till varmrätt och sen vit chokladmousse till efterrätt. Mums, ingen som gick hem hungrig därifrån vill jag lova!

Idag är det jobb. Just nu är det superlugnt i butiken men det lär väl komma några idag i alla fall. Vi hade ju ett stort evenemang förra helgen så då blir det lätt lite mindre folk såhär helgen efter. Många passade på förra helgen. Jag klagar inte på det för jag är rätt trött så idag är det skönt med lite kunder =)

Inga kommentarer: