onsdag 21 juli 2010

Ensamstående

mammor och pappor borde få medalj. Att ständigt stå med eget ansvar och vara den enda som finns tillgänglig är helt klart värt en stor guldmedalj. Den här veckan har jag ju varit "ensamstående" men ändå inte. Jag har stor hjälp av mina föräldrar men yttersta ansvaret har jag ju ändå själv. När Jens är med är det ju lätt att överlåta hälften av konflikterna, hälften av godnattstunderna osv till honom. Känner mig rätt trött efter dessa dagar samtidigt som det såklart ör mysigt att vara på semester med mamma och pappa. Imorgon bär det av hemåt för min och barnens del. Vi vill hem till Stockholm och det fina vädret igen. Har varit helt ok här uppe men visst lockar solen igen nu. Om 24 timmar är vi hemma om SJ håller sina tider. Fast det vet man förståss aldrig.

Inga kommentarer: