onsdag 22 juli 2009

Smakråd sökes

Fick med mig maken till stan idag för lite shopping. Det är inte ofta det händer vill jag lova. Speciellt inte att han frivilligt kommer med. Nu gjorde han det i alla fall och huvudmålet var att titta på de mattor vi tänkt köpa till köket. sen var det lite annat smått och gott som skulle inhandlas till köket det med och Jens ville köpa kläder. Tilda som hellre lekte med sin kompis L fick stanna hemma med henne så vi hade bara lilleman med oss. Mysigt det med. Inne på Åhléns hittade vi duk till köksbordet på 50% rea och sen köpte jag två grytlappar och sen två plastmattor från Pappelina. Jag har länge spanat in dessa fina mattor och snöat in mig lite på att ha modellen Vera. Nu fanns den i röd, svart, grå, grön, gul, beige och cerise. Den gröna färgen var totalt fel grön till vårt kök tyvärr. Skulle behövt vara limegrön men den var mer mossgrön. Gul, röd, beige och svart gick bort och sen fanns då cerise och grå kvar. Vi gillade båda men hade ju pratat om att vi ville ha en matta med lite färg eftersom köket annars är svart och vitt. Tillslut tog vi en av varje efter som vi behöver två. nu vill jag gärna ha ert smakråd. Vad tycker ni om mattorna? Är det fint att ha en av varje eller bör vi ha två lika och isåfall vilken av de? På bilden ser den cerisa mer röd ut men den är starkt cerisefärgad.

Nya grytlappar behövdes
Diskställ från Stockhome
Nya mattor från Pappelina

Mattorna taget från andra hållet

4 kommentarer:

Jag sa...

Jag tycker den cerisa !! Den andra ser lite mera mesig ut håller med att en i lime färg skulle vara jätte snyggt. Ta två i färg cerisa :)

Anonym sa...

Två stycken cerisa, färg är alltid trevligare...

Carpe Diem sa...

Tycker absolut cerisa!!
Åhh jag älskar Pappelina! Funderar på att köpa deras handdukar, dom är supermjuka, och deras grytlappar vill jag oxå ha.... o den.... o ... :-)

Dock finns dom inte med stjärna, som jag har på mattan.

Kram Marie

Jill sa...

Jag håller med de andra om den cerisa. De är så fina och jag vill ha en jag med men en randig i vårat kök. Ja en grå skulle passa i hallen och en blå i elliots rum och en rosa i elviras... ha ha...

Men den cerisa ligger fint i erat fina kök!