fredag 24 juli 2009

Mysig eftermiddag

Efter att ha fixat och donat här hemma med massa småplock tog vi på oss stövlar och gick ut i skogen för att plocka blåbär och kantareller. Jag hade inte allt för stort hopp om att hitta just kantareller men blåbär kryllar det ju av nu. Stora och fina är de också här i vår skog. Vi har ju turen att ha skogen precis utanför huset. Bara att gå över vägen.

Kantareller hittade vi men inte några mängder. Tror nog att det finns en hel del men vi höll oss relativt nära stigen där det går rätt mycket folk. Vet att grannarna plockat en hel del. Vi hittade i alla fall så vi kommer få varsin svampmacka. Ska bli smarrigt. Blåbär plockade jag desto mer äv. Blev nästan 2 liter. Tilda gillar att gå i skogen och gick glatt och letade kantareller. Felix är ingen skogsmulle. Han klagar mest på att han behöver gå den lilla latmasken. Ska bli kul att se vad mina barn blir när de blir stora. Tror att Felix kommer bli datanisse. Tilda är svårare men hon fullkomligt älskar ju djur så jag får väl gissa på veterinär, haha.

Imorgon väntar jobb och jag måste gå upp tidigt. kommer bli jobbigt för jag är ju van vid att sova till kl.8 nu och imorgon ska jag vara på jobbet 06.45. Jaja, tur att det bara är två tidiga dagar och sen en veckas semester på Malta. Ska bli såååå skönt.

Inga kommentarer: