måndag 15 juni 2009

IKEA


Vad gör alla som inte har nära till IKEA. Måste vara superjobbigt när man fixar hemma. Jag bor ca.10-15 minuter från IKEA och från jobbet tar det 5 minuter dit. Hur klarar man sig. Visst, man måste nog tänka igenom sin beställning 100 gånger extra om man har långt dit för att inte missa någon detalj. Sen lär det ju ändå hända att man står där och saknar nåt.
IKEA har fått många besök av mig nu i veckan som varit. Har varit där tre gånger och idag blir det ytterligare ett besök. Måste köpa några socklar och byta lite fästen. Vill få hem socklarna idag så Jens kan sätta dit dem nu ikväll. Hoppas verkligen på att få packa upp mina kartonger i slutet av veckan. Kommer bli sååååå skönt att äntligen ha ett kök. När jag packar upp kan Jens fixa alla småsaker som tar tid som är kvar. Sen ska vi flytta renoveringen till vardagsrummet där det ska läggas golv och målas en vägg. Sen är vi äntligen klara!


3 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Ja, och om nåt är sönder är de bara att vända och åka och byta.... mamma o pappa fick trasig billy, de va bra sätta sig och åka 16 mil t-r igen...
Ikea är ju helgnöjet när de regnar!!

kram

-Esmeralda- sa...

Om du bara visste hur avundsjuk jag är på alla som har nära till IKEA! Vi har 27 mil (tror jag) enkel resa till närmaste IKEA (Sundsvall). :( Kul att följa er köksrenovering!

Lena sa...

Förstår om det är surt att ha så långt. Jag är en flitig IKEA-besökare =)
Köket blir fint men jag börjar tröttna. Idag fixade jag dock med städning och vill det sig väl "flyttar" vin in allt i helgen. Hoppas på det.