lördag 13 juni 2009

Skitregn

Kan det sluta regna och bli sommar nångång? Gaahh... blir tokig på allt regnande. Vill ha sommar och sol inte regn och 12 grader. Värdelöst är vad det är!!!! Så det så!

Imorgon ska jag jobba ett tag. Sen ska vi fortsätta jobba här hemma. Jag ska nog måla lite lister och foder och Jens snickrar vidare. Finns typ sjuttitjugo (Felix specialsiffra) saker att göra. Men snart så är det över. Nu får jag ju i alla fall diska i köket. Hoppas innerligt på att få packa upp saker i nästa vecka. En av de bästa sakerna som kommer hända nästa vecka är att vår nya diskmaskin kopplas in. Ärligt, hur orkar folk utan diskmaskin. Ok, nu har vi kanske lite mer disk än ett par som bara är två men ändå. Det blir ju alltid en del disk vid middagen i form av skålar och annat. Nu har ju vi ätit på papptallrikar så vi har ju bara diskat bestick, skålar, kastruller osv. Sjukt jobbigt om ni frågar mig!

Barnen har lyx nu. Tilda var på Gröna Lund igår och Lådbilslandet idag. Felix som är år egen lilla livsnjutare älskar att vara ledig. Precis vad han fått vara nu. Han har gått här hemma och lekt med sina saker, spelat lite data och bara haft det bra. På måndag åker de med mina föräldrar till Astrid Lindgrens Värld och lyxar till det lite extra. Ska bo på Stadshotellet och som det ser ut nu får de bra väder också. Hoppas på det! Sen blir det ju bara 1,5 dag på dagis/fritids och sen är det ledigt för midsommar. Mycket ledighet för dem med andra ord.

Inga kommentarer: