söndag 29 mars 2009

Velig tjej

Iböand blir jag bara så trött på min dotter. Hon kan aldrig bestämma sig. Den egenskapen kommer inte från mig kan jag helt klart konstatera. Jag velar sällan. Idag gällde det kören. fram och tillbaka om hon skulle gå eller inte. Vill inte pressa henne att gå om hon inte vill men samtidigt så tycker jag att är man med på någon aktivitet så ska man vara det fullt ut och inte strunta i det varannan gång. Då räknas man liksom inte i alla fall. Kören är ju på torsdagar och det är den dagen som farmor brukar hämta barnen vilket gör att hon ibland inte vill gå på kör utan bli hämtad av farmor. Har full förståelse för det men det kan vara ok nån gång. I vilket fall som helst så slutade det med att vi inte åkte på kören men hon var sur för hon inte kunde bestämma sig. Nu har ilskan dock lagt sig. Snart kommer min mamma och hämtar oss så hittar vi på något med henne och min lilla brorsdotter istället. Här hemma kan vi inte vara hela dagen eftersom det är arbetsläger här. Saker i hela hallen och nu blev vardagsrummet invaderat av en del från hallen. Kommer bo i ett kaos fr o m nu och tills köket är klart känner jag.

Inga kommentarer: