måndag 30 mars 2009

Målat

Ikväll har jag varit lite effektiv och faktiskt hjälpt till med renoveringen. Innan har det varit Jens som har hållit på och jag har tagit hand om barnen och lagt dem och så. Nu ikväll var jag den slöa och oansvariga mamman som lät dem somna till en film på tv. Usch och fy på mig men så blev det. Själv lyssnade jag på Spårlöst på fyran samtidigt som jag målade dörrkarm och lister. Tar ju sin lilla tid. Började även måla ena grinden som vi haft i trappan. Många penseldrag senare är nu alla lister och dörrkarmen grundmålade. Imorgon blir det till att måla dem igen men då med den slutliga färgen. Grinden är mitt eget lilla projekt men det känns trist att göra iordning allt i tarppan men låta den fula furugrinden vara kvar i den färgen. Nu blri det en vit grind som kommer passa mycket bättre. För mina egna barn behöver vi egentligen ingen grind till trappan men jag tycker det är skönt att kunna stänga när vi har gäster med småttingar. Blir så mycket spring för deras föräldrar om vi inte har grindar i trappan. Sen vill jag ju faktiskt ha en liten till i framtiden så det är lika bra att fixa dem.

Inga kommentarer: