lördag 28 mars 2009

Fullt-upp-lördag

Som vanligt på lördagar har felix handboll. Är så kul att se honom springa runt där. Han är så taggad men gillar alla lekar bäst. Kasta boll är väl sådär om jag ska vara ärlig. Jag kan inte studsa sa han till mig idag. Vi får smygträna lite hemma kanske så han känner sig bekväm med det. Annars rullar han gärna bollen och som idag, hoppar över den som de skulle göra i en övning. Är mycket bus och lek och supergulliga tränare. Trots att de är unga så har de förmågan att se alla barnen. Kanonnöjd med dem!

Efter handbollen tog jag med mig barnen på klädbytardag i Källbrink. Det enda jag köpte i klädväg var ett par vantar från Polarn för 20kr. Mina barn delar ju vantar och de har lyckats ha sönder några nu i vinter. Nu hoppas jag ju på vår men vi har i alla fall 10 dagar i fjällen kvar innan dess och 20kr kändes helt ok. Sen fick barnen handla. Felix hittade direkt ett stort ägg med en dinosaurie i som han ville ha och sen en mindre plastdinosaurie. Tilda gick mest och småkikade och var lite grinig över att Felix fått köpa två saker och hon ingen. Sen att hon inte hittat nåt spelade mindre roll. Det var ju inte ok att lillebror fick två saker. Innan vi hann därifrån hade även Tilda hittat några småsaker. Blev varsitt två gosedjur (helt nya) och en fin fjärilsbrosch. Hon var i alla fall nöjd när vi gick. Jag med för den delen för jag hittade supergulliga smådinosaurier till Felix påskägg för 1kr/st. Som hittat och han kommer bli så glad. Han har en riktig dinosaurieperiod nu.

Vidare hem och byta strumpbyxor och skor eftersom Tildas fina Hello Kittystövlar som jag köpte i Thailand -07 inte är vattentäta. Sen ner till centrum för lite utlovad lunch på McDonalds och för att köpa present till L. Snabbt till kalaset och sen fick jag vila en stund. Tilda var smått missnöjd och kände sig lite utanför eftersom L lekte mycket med en annan kompis. Hon kom efter halva kalaset och ville åka hem, lillskruttan. Hon har varit så känslig hela veckan. Vi stannade dock kvar hela kalaset och tog sen bilen till mamma och pappa. Hade ju lånat mammas bil så vi lämnade tillbaka den och fick skjuts hem av pappa.

Blev tacos till middag och så tittade vi på Wild Kids. Hetaste programmet enligt Tilda. Rätt kul tycker jag med. De är ju inte så gamla men väldigt duktiga och kloka.

Imorgon väntar uppträdande med kören för Tilda.

Inga kommentarer: