måndag 9 mars 2009

Upprörd tjej

Det händer relativt ofta att Tilda vaknar till på kvällen. Oftast några timmar efter att hon somnat. Nu ikväll somnade hon redan runt kl.19 i vår säng. När jag läste saga för Felix smet hon in och la sig där och när jag kom för att läsa för henne så sov hon alltså redan hos oss. Lät henne ligga kvar. Jag och Jens satt uppe och tittade på tv när hon vaknade. Hon börjar med att bara ropa på mig. Jag går upp och tittar till henne men hon är som vanligt inte riktigt vaken utan befinner sig någonstans mellan sömn och vakenhet. Rätt läbbigt tycker jag för man kan kommunicera med henne men ändå inte. I vilket fall som helst så nöjde hon sig inte med att jag kommit upp. Själv har jag tröttnat på dessa skrik och bestämt mig för att inte gå och lägga mig bara för att hon skriker om det. Nu ville jag titta klart så hon fick skrika. gick upp efter en stund och bäddade ner henne i sängen men en stund senare stod hon och stampade och vrålade i trappan.
- Jag vill inte sova!
- Mamma kom!
Stora vrål i mängder. Helt plötsligt skriker hon: - Mamma, du borde inte få ha barn!

Blev lite full i skratt för jag har inte hört henne säga det förut men nu känns det lite bekant på nåt sätt. Är det i någon film de säger det? Astrid Lindgren? Saltkråkan kanske? Den har hon sett rätt mycket på i förra veckan när hon var sjuk. Någon som vet?

Jag hoppas i alla fall att detta går över snart för det är rent ut sagt skitjobbigt.

1 kommentar:

Carpe Diem sa...

Vilken "härlig" kommentar! Barn är för underbara... ibland ;-)
Undrar vart dom får allt ifrån!?

Kram Marie