måndag 9 mars 2009

Nöjd

Förra veckan samlade jag ihop en del saker, mest barnkläder som är urvuxna och slängde ut på Tradera. Har nu lärt mig att endast sätta ut sånt som man kan få lite mer för. Det är ju faktiskt rätt krångligt och tidsödande. Först ska man samla ihop det hela, fota, lägga upp annonsen, invänta buden, packa, skicka vinnarmail, invänta betalning och slutligen skicka iväg och hoppas att vinnaren blir nöjd. Dock tycler jag att det är värt besväret på de saker jag får lite mer pengar för. I vilket fall som helst så gick mina auktioner ut igår och nu när jag slog på datorn för att gå in och se hur det gått kan jag konstatera att det slutade på 1414kr och det är jag helt klart nöjd med. Sålde bla en Adidasjacka som Felix haft och fick 174kr för den. Tycker det är riktigt bra andrahandsvärde. Är ju t o m värt att köpa märkeskläder sen Tradera kom till. Man får ju tillbaka stor del av det man lägger ut.

Vad säger ni andra? Någon som använder sig mycket av Tradera? Många undrar hur jag orkar lägga ut auktioner men jag tycker helt klart att det är värt det.

3 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Jag kommer i stim,när jag lägger ut som tusan....sen pausar jag ett tag. Men jag håller med dig, ta polarnkläder,de blir ju inte dyrare än hm egentligen...eftersom man får tillbaka så pass mkt i andrahand.

Nyfiken på allt ni renoverar! Gör ni köket oxå?

Lena sa...

Precis så är jag också. orkar inte ha auktioner ute hela tiden men lite då och då är det verkligen värt det. Känns ändå ok tidsmässigt när man får in så mycket pengar på det. Tror jag ska spara alltr jag får in nu ett tag till semester eller nåt sånt kul. För lite drygt ett år sen åkte jag och mamma till Thailand för pengar som jag bara tjänat ihop på Tradera. Då var det verkligen värt tiden vill jag lova.

Anonym sa...

Hejhej Lena!
jag har sålt lite av Johans bebissaker
på tradera.o även vanessas bebiskläder såldes för någon månad sen.Det är rätt mycket pyssel med det,tvätta o stryka kläderna osv.
Men det är helt klart värt pengarna när allt är klart.
Man har så mycket saker i överflöd ,så mycket barnkläder som bara ligger o släpar.
Vi skulle verkligen behöva rensa våran källare på allt.
Kanske kan man sälja nått:-)
kram petra