måndag 12 januari 2009

Nappakuten rycker ut

Tog en promenad med grannen igårkväll och gick sen hem och slappa i soffan framför sporten. Gick sen upp för att börja duscha och hann precis ta av mig byxorna när telefonen ringde. Det var min mamma som hade ett problem. Min söta brorsdotter hade velat sova kvar hos henne och pappa och det fick hon ju såklart. När hon sen skulle gå och lägga sig inser de att hon inte har någon napp med sig (var ju inte planerat att hon skulle sova där). Mamma som alltid har nappar hemma har nu ingen. Alla har åkt med Rebecca hem vid tidigare tillfällen. Katastrof! Skulle ju egentligen inte varit något större problem om inte mamma och pappa tidigare druckit vin till maten. Nu kunde ingen av dem köra bil. Närmsta affär hade såklart stängt eftersom klockan var 21.30. Nappakuten Lena fick rycka ut och åka iväg för att handla nappar åt sin brorsdotter. Tog med mig körkortet och en 50-lapp och åkte iväg. Inser efter en liten bit att vi knappt har någon bensin i bilen. Tur att det inte är långt till mamma och pappa för jag hade ju inga pengar med mig att tanka för. Snabbt in på Coop och handla nappar (svindyra, kostar verkligen två nappar 40kr??? Kan inte komma ihåg att de var så dyra). Iväg till mamma och pappa och plingade på dörren. Hör direkt Rebecca som ropar: Hurra, hurra! Nu kommer faster Lena med mina nappar! Hon är ju bara för söt. Skrattade glatt för hon blev så glad, sprattlade med benen precis som hon alltid gör då hon träffar en och ler med hela ansiktet. Hon är en riktig liten solstråle.

Att panikhandla nappar kl.21.30 på kvällen trodde jag att jag kommit ifrån för länge sen men tydligen inte. Var i alla fall mysigt att krama henne en stund.

Världens sötaste brorsdotter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... Ja, det är en rolig historia. Stackars dig, Lena. Men när nappbehovet sätter in är det inte mycket man kan sätta emot! :) Vilket fint kort förresten, när är det taget?

Lena sa...

Ja, vad gör man inte för en liten sötnos. Kortet tog jag i julas. Egentligen så sitter Matilda brevid och håller sin hand om henne men jag klippte bort henne här.