söndag 11 januari 2009

Älskar mina barn

De var så gulliga imorse. Felix vaknade runt 06.30 och ville titta på Shrek. Startade det på datorn åt honom och gick sen och la mig igen. Kl.8 kom han in til oss igen då filmen var slut. Lekte sen en stund själv i stt rum så 08.30 gick jag upp. Hur skönt som helst med sovmorgon. Var ju egentligen jag som skulle gått upp men det märks att barnen blir större. De klarar sig själva en stund och jag är inte orolig att han skulel hitta på nåt bus. Blev lite mer SingStar på morgonen med Matilda och sen var det dags att åka till jobbet. Blev stressigt innan vi skulle hemifrån och jag skyndade på Matilda lite. Hon blev sur för hon ville helst inte åka. Till svar fick jag:
- Mamma, det är ni som har bråttom, inte jag! Jag har faktiskt några saker som jag måste göra nu och jag kommer när jag är klar.

Ja, så sant. Egentligen hade hon ju inte bråttom alls till mormor och morfar. Det var ju jag och Jens som hade bråttom. Barn är kloka varelser.

Inga kommentarer: