lördag 10 januari 2009

Familjedag

skulle man nog kunna säga att vi haft idag. Hör inte till vanligheten att vi allihop åker iväg men idag blev det en vända in till stan och besök på Tekniska Museet. Båda barnen älskade det. Först gick vi in på Polismuseet och åt lunch. I deras servering var det superlugnt så det var perfekt. Sen gick vi in på tekniska och bäst var ju teknorama där man fick prova och pilla på precis allt men de gillade även gamal tåg, bilar och flygplan som visades upp. Jag och Tilda gick på Cino4 och såg en föreställning om flyg. Cino4 är som en liten biograf där man tittat på en film med 3D-glasögon och stolarna rör sig. Kan väl sägas vara en upplevelsebio. Tilda tyckte det var riktigt kul och häftigt.

När vi kommit hem spelade vi alla DinoBuzz en omgång och sen åkte vi till familjen A-L och åt middag. Blev god tacos, godis till barnen, kaffedrink till oss vuxna, trevligt sällskap och lite SingStar. Jag gillar egentligen inte att sjung för jag är verkligen kass på det men SingStar kan vara rätt kul ibland. Nu körde vi killar mot tjejer i ABBA SingStar och såklart vann vi tjejer.

Valde att gå hem eftersom bussen precis gått. Var riktigt skönt faktiskt. Tur att vi tog med oss en pulka till Matilda och vagnen till Felix. Han somna rätt snabbt och hon hade aldrig orkat gå hela vägen hem så sent på kvällen. När vi kom hem var hon taggad för att prova sitt eget SingStar vilket hon inte hunnit testa så mycket. Öppnade Svenska hitsskivan och så plöjde vi av två låtar där innan hon själv insåg att nu var hon nog för trött för att orka mer den här kvällen. Nu sover de alltså båda två och även jag ska ge mig nu. Är ju min morgon imorgon så det blir till att stiga upp när unge herr S tycker att det är dags. Hoppas, hoppas att det blir efter kl.07 i alla fall.

Godnatt!

Inga kommentarer: