tisdag 13 januari 2009

Många frågor besvaras

Skulle vara 60 frågor men eftersom nr.24 saknas så blir det 59 frågor då =)

1. Hur gammal är du om fem år?
Fyller snart 34 då.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min mysiga klasskamrat K och sen mina barn och kompis I.

3. Hur lång är du?
170 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Arn

5. Vem ringde du senast?
Mamma

6. Vem ringde dig senast?
Mamma

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa oftast men om det bara är nåt litet som inte är bråttom tycker jag sms är bra.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

9. När såg du senast din mamma?
I söndags

10. Vilken ögonfärg har du?
Blå

11. När vaknade du i dag?
Kl. 06:30

12. Vilken är din favoritjulsång?
Bra fråga, gillar många men bla Winter Wonderland, Gläns över sjö och strand.

13. Vilken är din favoritplats?
Hemma bäst men borta bra. Borta är det väl Åre i Sverige och Thailand utomlands som får toppa min lista.

14. Vilken plats föredrar du minst?
Gillar inte sjukhus.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Bor nog kvar. Om inte i samma hus så i närheten.

16. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mörkret och åskan.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Felix härliga kommentarer.

18. Hur stor är din säng?
180cm fast jag bör kanske svara 90 eftersom halva är Jens.

19. Har du stationär eller bärbar dator?
Har båda.

20. Sover du med eller utan kläder på dig?
Brukar ha linne och trosor på mig eller bara trosor.

21. Hur många kuddar har du i sängen?
Totalt har vi fyra i vår säng. Två är mina (har en vanlig och en liten tunn) sen en i mitten eftersom det händer att barnen kommer in och sen har Jens en.

22. Vilka länder har du besökt?
Många, orkar inte skriva ner alla men om vi börjar längst bort så Thailand och USA. Sen många länder i Europa då vi bilat runt. Ett antal solsemestrar till Grekland, Cypern, Spanien, Italien, Frankrike m.f. Sen såklart de nordiska länderna.

23. Vilka städer/samhällen har du bott på?
Bara i den här kommunen faktiskt.

25. Är du social?
Ja, det får man väl säga.

26. Vilken är din favoritglass?
Gillar flera men Daimstrut eller Solero om vi pratar GB.

27. Vilken är din favoritefterrätt?
Marängswiss

28. Tycker du om kinamat?
Rätt gott

29. Tycker du om kaffe?
Gillar smaken kaffe men inte vanligt kaffe utan isåfall latte eller iskaffe.

30. Vad dricker du till frukost?
Vatten

31. Sover du på någon särskild sida?
Nope

32. Kan du spela poker?
Ja men jag är inte så bra på det.

33. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

34. Är du en beroende människa?
Är väl smått beroende av internet ibland brukar jag få höra. Sen är jag beroende av sällskap. Tycker bäst om att ha sällskap.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Hade en klasskamrat som fyllde år på samma dag som mig.

36. Vill du ha barn?
Har ju två men skulle gärna vilja ha ett till. Det kommer om några år hoppas jag.

37. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, engelska men skulle kunna vara bättre på det. Förstår en hel del tyska men är kass på att prata.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej

39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Poolen om jag ska vara där en hel dag men havet har ju sin tjusning och är bara för vackert.

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Blir en del på kläder måste jag erkänna. Främst till barnen. Annars resor.

41. Äger du dyrbara smycken?
Nope, inte många.

42. Vilka är dina favoritprogram på tv?
Kollar väldigt lite på tv men sporten, barnmorskorna kollade jag på när det gick och inredningsprogram som Nytt läge, Bygglov och Roomservice.

43. Kan du rulla med tungan?
Ja

44. Vem är den roligaste människan du känner?
Felix toppar nog listan.

45. Sover du med gosedjur?


46. Vad har du för ringsignal?
Ingen aning om vad den heter. Nån som fanns i telefonen.

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Mamma har kvar några på vinden och jag har nog tagit hem nåt enstaka som jag använt till barnen.

48. Hund eller katt?
Gillar varken hundar eller katter.

49. Flirtar du mycket?
Nej

50. Kan du byta olja på bilen?
Nej, det tror jag inte. Har ioförsig aldrig försökt.

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

52. Vilken var den senaste boken du läste?
Det var Tyskungen av Camilla läckberg och just nu läser jag Snabba Cash. Kan rekommendera båda.

53. Den bästa bok du läst?
Gillar Camilla Läckberg, Liza Marklunds böcker och liknande.

54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

55. Dansar du i bilen?
Nej

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Numret på två företagsbiljetter från SF som mamma hade samt hennes biokortsnummer.

58. När var du i kyrkan senast?
På lucia då Matildas kör sjöng.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min klassföreståndare som även var idrottslärare.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jens och jag campade en vecka på Bornholm och det var nog första och sista gången jag sov så länge i tält.

Inga kommentarer: