onsdag 14 januari 2009

Min namnsdagsdrake

är hemma med mig idag. Han hostar på kvällen och morgonkvisten, sover tokdåligt och snorar. Imorse valde vi att låta honom vara hemma eftersom jag ändå inte ska till skolan idag. Nu varken hostar han eller är förkyld. Frisk som en nötkärna. Konstigt det där men å andra sidan skönt att veta att han mår bra på dagen. Jag tror dock att det är bra med en dag utan dagis och han är rätt trött så min lilla drake kommer nog somna idag i vagnen.

Igår var jag på KappAhl en sväng då jag fått sms om att de har halva reapriset. Hittade en morgonrock i supermysigt tyg. Tilda fick en i present av mormor och morfar när hon fyllde år så nu köpte jag en även till lillebror. På luvan är det draktaggar. Kärlek vid första ögonkastet blev det för Felix. Han fullkomligt älskar att ha den på sig.

Nu ska vi snart ner till centrum och äta lunch med en tidigare arbetskamrat till mig. Sen blir det tåget in till stan. jag ska upp på min gamla praktikplats och säga hej då till min ena handledare som var bortrest när jag slutade. Sen ska jag lämna namnsdagsbarnet Felix till Jens och åka tillbaka till stan. Jag och mamma ska gå ut och äta och gå på bio ikväll.

Min namnsdagsdrake

Inga kommentarer: