måndag 26 januari 2009

Måndagar

är alltid lite sega tycker jag. Först är det otroligt jobbigt att bara kliva upp ur sängen. Både jag och barnen har svårt för det imorse. Felix var inte alls nöjd med att bli väckt strax efter 06.30. Sen ville de såklart inte alls vara samarbetsvilliga på morgonen. Att klä på sig kan ta hur lång tid som helst. Tilda surade över den inbakade flätan jag gjorde på henne. Den dög tydligen inte för allt hår var med och så ville hon ju inte ha....... Suck!

På jobbet är det ju plock som gäller även denna vecka. Fem långa arbetsdagar kvar till helgen. Fast jag ska inte klaga. Jag trivs på nya jobbet och har inget emot att vara där. Arbetsdagarna går fort.

På måndagar jobbar Jens sent så det blev till att gå tidigare från jobbet, hem och hämta barnen (dock bara Felix eftersom Tilda gick hem med en kompis). Middagen är klar sen igår så jag har i alla fall sluppit laga mat. Är supertrött och ska äta middag nu och för en gång skull ska jag bara kolla på tv ikväll.

Inga kommentarer: