tisdag 27 januari 2009

Plock

Funderar ju en hel del om mitt nya jobb nu för tiden. Jag har nu gjort i princip samma sak sen jag började. Självklart finns det mycket att lära sig men jag ska ju bara lära mig "på ytan" och jag börjar förstå sammanhanget nu. I vilket fall som helst så har jag börjat fundera på hur olika vi människor är. Finns ju en hel drös med personer på jobbet som är supernöjda med att bara få åka runt på truck och plocka frukt hela dagarna. De vill liksom inte få andra uppgifter, vill inte utvecklas utan är bara nöjda med det de har. Eller nöjda är de nog inte alltid men de är nöjda med att ha ett jobb, gå dit och packa de ordrar som finns och sen gå hem igen. Själv är jag raka motsatsen. Måste få utmaningar, driva på mig själv osv. Det här är en utmaning för mig. Speciellt nu under traineetiden. Kontorsråttan Lena i arbetskläder körandes på truck. Det är en utmaning i sig bara det. Ser fram emot nya utmaningar på jobbet.

Inga kommentarer: