fredag 26 december 2008

Skidåkning

Det är så kul nu för båda barnen har visat att de tycker det är roligt att åka slalom. Matilda vill helst bara åka och åka och ju längre backe desto roligare. Hon åker gärna från toppen i Duved eller i de "stora" backarna. Felix står på och åker nu mest med lina men det går att släppa på den så att han står själv och åker. Han börjar lära sig ploga så att han kan bromsa själv. Superkul är det! Ser verkligen fram emot den dagen han kan åka som Matilda för då blir det mindre barnområde och mer åkning för en annan. Just nu blir det allra mest åkning för mig och Jens den helg vi åker upp med kompisar, utan barnen. Det är årets höjdpunkt i fjällen när det gäller skidåkning.

Idag har det dock varit lite väl varmt med 3 grader ute. Snön blir lite mosig i backen redan vid lunchtid. Jag hoppas på lite kallare. -5 eller nåt vore bra. Då håller snön bättre men det är fortfarande inte för kallt. Imorgon väntar mera skidåkning och jag ska nog ta en tur in till Åre och kolla lite i affärerna tror jag. Har ännu inte varit inne. Planerar en tur med mamma till Östersund också. Är så mycisgt att gå där och strosa lite men det får bli i nästa vecka. Ska passa på att köpa en spegel till mitt rum då för sen vi gjorde om i somras har vi ingen här uppe.

Inga kommentarer: