lördag 27 december 2008

En sjukling

har vi fått hät uppe. Jens vaknade med feber och jagvet inte vad det är men inte är det normalt att en vuxen person har feber en gång i månaden eller varannan månad? Måste ju vara nåt som är knas. Tror han får kolla upp det när vi kommer hem. Ingen annan mår dåligt och han har bara feber och lite ont i magen. Precis så var det för nån månad sen och då hade han feber en dag. Vi får hoppas han är bättre imorgon.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Ingen skidåkning då vi alla kände för en vilodag. Felix har läst sina böcker och han är ju bara bäst på att leka själv när han får möjlighet till det. Han kör med sina bilar, leker med djuren eller bara hittar på nån egen lek med massa saker han hittar. Just nu leker han med grytvanten och är supernöjd med det. Vi tog en tur in till Åre på eftermiddagen men den var mer för mig än för barnen. Jag blir galen av att bara sitta inne en hel dag. Det blev besök i några affärer och lite gnäll på köpet men de uppskattade turen till leksaksaffären. Nu har de precis spelat Monster Rumbler på nya Playstation med Peter och Elin.

Johan, Therese och underbart söta kusin Rebecca åkte hem imorse. Hann knappt säga hej då eftersom jag stod i duschen när de skulle åka. Fick ropa från övervåningen men jag hade snott lite kramar av Becca på morgonen så jag fick lite gos av henne då. Nu är det snart dags att börja med middagen här. Känner att magen kurrar lite.

Inga kommentarer: