lördag 20 december 2008

Lugnet efter stormen

har infunnit sig hos mig den senaste halvtimmen. Har varit full fart här idag med att fixa till kalaset och sen lilla julkvällen. På förmiddagen kom Felix gudmor Kristin och hennes familj förbi med en julklapp till honom. Gissa om han blev lycklig när har fick en JÄTTESTOR späckhuggare. Överdriver inte när jag säger att den var lika stor som honom själv.

När klockan slog tre och de första gästerna kom var Felix alldeles speedad ett tag. Sen lugnade han ner sig lite. Matilda fick många fina presenter men bästa var alla pärlor hon fick från farbror Markus, Erika, Isak och Tyra. Hon hade sett nån sak på leksaksaffären där man kan lägga pärlplattor fort. Det heter Bindezz och består av en penna som man fyller med dessa specialpärlor och sen kan man lägga mönster fort och lätt. Istället för att stryka på pärlorna behöver man bara spraya med vatten på mönstret så smälter det ihop. Hon har redan hunnit göra tre figurer under kvällen =) Annars så fick hon en undersäng till sin Odda säng från IKEA. Bra att ha när kompisar ska sova över eller som nu när hon ville att lillebror skulle få sova i hennes rum. Kläder, spel och örhängen fick hon också.

Efter att min mormor och morfar gått hem sadlade vi om och det blev lilla julafton med Jens familj. Dock utan julmat då en del nästan förätit sig på det redan. Själv har jag inte ätit någon julmat alls ännu. Ska bli gott på julafton men jag lär nog hinna tröttna sen också. Blev en köttgryta istället men den var också god. Julklappsutdelning till barnen då vi vuxna inte köper till varandra. Det var i alla fall två nöjda barn som somna här hemma ikväll.

Imorgon blir det bio för mig och Matilda och så ska vi såklart packa.

Är man prinsessa så ska man också vara klädd som en sådan och när Tilda får välja sina egna kalaskläder så åker prinsessklänningen och kronan fram.

Inga kommentarer: