fredag 19 december 2008

Laddar för kalas

Mitt i alla julbestyr passade min lilla prinsessa på att komma till världen vilket varje år medför att vi har kalas nu i juletider. Imorgon är det dags för släktkalas 1 där farmor, farfar, farbröder med familjer, min morbor med fru och mina tre minsta kusiner, min mormor och morfar samt Felix gudfar kommer. Övriga, dvs min familj får fira henne på riktiga födelsedagen i fjällen sen.

Idag har jag handlat klart alla julklappar. Känns skönt att veta att jag inte har någon kvar nu. Det blir ändå en del som ska handlas även om vi inte köper till mer än barnens kusiner på Jens sida. Där är det bestämt att vi vuxna inte ska köpa något till varandra. Sist ut i år brlev paket till kusin Isak och Matildas kompis Ida. Hittade såklart ytterligare två saker till mina egna barn när jag ändå var ute. Köpte ett Bingospel med Bamse till Matilda. Verkar rätt kul för det är med dvd-skiva och så. Skulle egentligen kosta runt 300kr men nu tog de 80kr på EKO i Länna vilket jag tyckte var ett så bra pris att jag inte kunde låta bli det.

Annars så har vi gett presenter till personalen i skolan och på dagis och gick sen hem och hade lite julfika med tönda ljus och julmusik mitt på dagen. Tilda och Felix var glada över att det äntligen var lov och att de skulle vara lediga.
- Mamma, nu kan vi får sova hur länge vi vill på morgonen sa Matilda.

Jo, tjena, det lär ju ändå inte bli så länge men ingen skulle bli gladare än jag om de verkligen såg till att sova länge!

Inga kommentarer: