lördag 29 november 2008

Ledig lördag

Det händer rätt sällan, kanske en gång/månad att jag har en ledig lördag. I vanliga fall ska jag tillägga. Nu var jag ju faktiskt ledig förra helgen och kommer vara det även nästa helg. I vilket fall som helst så är det rätt mysigt. Att bara få vara! Började dagen med att träna medans Jens tog med Felix på hans handboll. Jag hann vara med dem sista stunden. Vi åkte ner till centrum efter och fick med oss kusin Rebecca. McDonalds hade nåt erbjudande den här helgen där en Happy Meal kostade 12kr så det fick bli vår lunch.

Nu på eftermiddagen har vi julpyntat. Jag älskar att sätta upp allt och Jens tycker det är dötrist. Satte på lite julmusik så jag och Felix dansade runt här hemma och försökte göra Jens på gott humör men det gick sådär faktiskt. Nu saknas det bara lite i Matildas rum och så ska jag sätta upp min fina julgardin i vardagsrummet. Känns så mysigt när vi nu fått upp julstjärnor och ljusstakar. Ska verkligen bara njuta ikväll. Lite lussebullar, glögg och julmust framför tv:n kanske. Åker nog på att baka nåt till Jens först bara. Funderar på att göra saffransmuffins och ha i en bit vit choklad och kanske lite mandelmassa i dem. Är så krångligt att baka glutenfria lussebullar så jag orkar nig inte det nu. Till julen ska han få, lovar!

Inga kommentarer: