söndag 6 november 2011

Ytterligare en helg

och liksom de flesta helger går den alldeles för fort. Igår åkte jag och köpte vinterhjul till min Bugaboovagn. Ja, lite galet kanske med vinterhjul till en barnvagn men jag tror att de små framhjulen kan bli lite krångliga att ta sig fram med o vi får uppleva en sån snörik vinter som det varit de senaste två åren. Inser då att det är jag som kommer bli anklagad av Jens som då kommer vara hemma över vilken skitvagn jag köpt osv ;-) Så därav är vinterhjul nu inhandlade. hade lite tur och fyndade dem på Blocket. Killen jag handlade de av hade fått över 100 mail med intressenter på ett dygn men jag var först.

Efter att ha hämtat upp hjulen i Årsta åkte jag och Tilda och hämtade min söta brorsdotter på Lilla Essingen. Var alldeles för längesen vi sågs. Tog med henne hit och tjejerna lekte. Sen kom brorsan, Therese och Alex på fika innan det var dags för oss att åka på middag hos mormor och morfar. Ett besök på farmor och farfars gravar hann vi med också. Blev fint med gravdekorationerna jag la dit och ljusen vi tände. Är så stämningsfullt och fint på kyrkogården när det brinner så många ljus samtidigt. Smått kaotiskt att parkera men det får man ta. Efter middagen åkte vi till Västberga Kyrkogård där min gammelmorfar och gammelmormor samt farbror och kusin ligger begravda. Även där la vi dekorationer och tände ljus. Peter och Elin kom med dit också.

Idag har jag jobbat. Var kolugnt första timmarna men 30 minuter innan vi skulle stänga kom det hur mycket folk som helst så det blev en rejäl övertid. Nu under kvällen har jag fått hem min fina storprins från Åre. Så mysigt kramkalas har jag njutit av.

Inga kommentarer: