onsdag 6 juli 2011

En liten road trip

Mamma, jag och barnen har varit iväg på en liten road trip. Vi åkte först ner till High Chaparral. Total lycka för Felix del. Han älskade att vara där och levde sig genast in i hela grejen. Efter en lång dag kom vi fram till Hylte där vi bodde hos Matildas brevkompis. Tredje gången i stugan för min och Tildas del =) Kul att komma och hälsa på igen och tjejerna var glada.

Söndagen blev det Ullared för mig, mamma och killarna. Tilda ville hellre stanna kvar och leka med A. Var inte så farligt med folk inne på Gekås som jag trodde det skulle vara. Vi hann med en hel del och jag fyndade lite saker. Bla en gardin och matta till Olivers blivande rum som jag är helnöjd med. Tro det eller ej men sist ut från Gekås av alla kunder denna söndag blev........min mamma, haha!

I måndags ville tjejerna komma med oss tillbaka till butiken. De var så söta när de gick runt med varsin korg och handlade. Stenkoll på hur mycket de handlat för hade de också. själv shoppade jag klart de sista sakerna som jag inte hunnit med dagen innan. en glass utanför och sen en snabbis inne på MQ Outlet hann vi också med innan vi åkte tillbaka. På vägen stannade vi så barnen fick bada.

Hemresan igår gick bra. Vi försökte köra på så gott det gick när Oliver sov. Ett kortare stopp i Gränna för att handla polkagrisar blev det men han sov sig igenom det med. När vi kom till Nyköping tyckte han att det blrjade bli trist i stolen så jag och Felix bytte plats så jag satt i bak med Oliver. Kunde underhålla honom en liten stund i alla fall. Hem kom vi och trötta var vi.

Här hemma har det hänt en hel del med övervåningen. Nytt golv, taket var klart och väggarna var spacklade. Idag har baklen kommit upp i taket med hjälp av snälla vänner och släktingar. Själv tog jag med mig barnen med kompisar och N till parken. Härligt att bara sitta ute och snacka i solen med en iskaffe och njuta av sommaren. Imorgon blir det målning för hela slanten här hemma.

Inga kommentarer: