lördag 11 juni 2011

Namngivning

Idag var det dags för namngivning. Jag har bakat en hel del i veckan och fixat till festen. Vi har kollat vädret hela veckan och hoppats på sol och fint eftersom vi valt att ha festen på Sundby Gård i gröngräset. Beställningen av vädret föll in perfekt och vi är jättenöjda med namngivningen av vår fina Oliver.

Igårkväll fixade jag dekorationerna till tårtan. Riktigt nöjd blev jag med dem. Är ju ändå första gången jag jobbar med sugarpaste men definitivt inte den sista. Var superkul att jobba med. Kristyrblommor spritsades och hela vårt kök var belamrat med tårtdekorationer. Passar på att tacka våra föräldrar för all hjälp vi fått med allt från tårtbottnar, barnvakt till dukning och städning efteråt.

Här kommer några bilder från vår fina dag på Sundby Gård. Vi tackar all släkt och vänner som kom och firade vår Oliver. Tack även för alla fina presenter. Huvudpersonen själv tog det hela med ro.










Massor av gott fika.


En liten "cermoni" där vi presenterade vår sons namn, lite musik, presentation av gudföräldrar och sen en skål för Oliver!

Matilda och Ida spelade Idas sommarvisa på blockflöjt.

Oliver med sina gudföräldrar. Min barndomskompis Nina och min lillebror Peter.


Dags för fika!

Finaste, underbara Oliver.

3 kommentarer:

Josefina sa...

Å va fint!
Kul med lite "namngivningsceremonitips"!
Vi ska också ha det för vår plutt men har inte planerat så mkt än så det är ju jättekul med lite inspiration =)
Gud så fina tårtor!!!
E det marsipanlock på? Har du gjort dem själv eller vart får man tag på såna i så fina färger?
Kram Josefina

Lena sa...

Tack! De två vita tårtorna är det marsipanlock på. På de andra är det sugarpaste. Sen har jag färgat sugarpasten med blå färg. Jag köpte en förpackning med "icingcolors" när vi var i USA förra året. Fast det finns ju blå karamellfärg att köpa i matbutiken här hemma också. Alla dekorationer är i sugarpaste. Kan verkligen rekommendera att använda det. Var superkul att göra både tårtor och dekorationer. Är nästan som att arbeta med modellera ;-)

Anonym sa...

Hej! Såg bloggen via familjeliv i tråden om dop och namngivning:) vi har också tänkt ha en namngivnings sermoni, letar lite inspiration och blev nyfiken! hur Planerade ni dagen m sånger ect? Mvh