onsdag 8 juni 2011

Ibland behöver

jag verkligen ta tio djupa andetag och försöka fokusera på annat. Min numera 6-åring har en tendens att reta gallfeber på sin stackars mor. Idag har vi varit och handlat till Olivers namnfest på eftermiddagen .Jag köper helt och fullt att han inte tycker det är världens roligaste syssla men ibland måste man göra såna vardagssaker också. Gärna utan att gnälla sig igenom hela trippen. De stunder han inte gnäller går han precis intill vagnen så att hjulen ska köra över honom, pillar på Oliver när han sover bara för att han veta att han inte får osv. Man kan ju bli galen för mindre.

Väl hemma var middagen klar men den passade inte min son så han åt knappt något. Resultat av det = supergnällig, hungrig son. Vägra att duscha, gnälla, bråka med syrran osv.

Ja, just nu är det tio djupa andetag som gäller och jag ber till högre makter att han ger upp detta beteende nu när sommarlovet börjar för annars kommer jag inte palla känner jag.

2 kommentarer:

Agnes sa...

Hej Lena, förstår precis vad du menar detta hade vi kring juletid när min son fyllde 6 år! Man har aldrig varit så på helspänn som då. Det går ju som tur är över men du lär nog få genomlida detta ett tag till. ;) Det är en period av prövningar utan dess like och rätt vad det är så har det lagt sig.
Lycka till och ha en bra dag!

Fanny Rudolfsson sa...

Hej Lena!

Fanny heter jag och jobbar på Baluba Television. Googlade fram en bild på en av dina söner. Skulle vilja använda den bilden till et kul projekt. Kontakta gärna mig!

Mvh/
Fanny
0708 300 440