torsdag 30 juni 2011

Landet t/r

I tisdags tog jag och barnen oss ut till landet. Så fint, stillsamt och verkligen sommar. Kommer in i ett annat tempo så fort bilen parkeras i färjekön. Härliga skärgård! Svärfar var bara ute på ön en kortis och sen åkte han hem igen för att hjälpa Jens att bygga lite här hemma. Det blev alltså jag, svärmor och barnen på landet. Vi hade det jättetrevligt. Blev en tur ner till insjön för att bada. Där nere var det 23 grader i vattnet. I havet vid tomten var det fortfarande för kallt för att det ska vara skönt. Barnen badade länge och jag det var riktigt skönt att svalka sig i hettan.

Vi intog såklart "gula stugan" och jag bäddade iordning åt oss. På kvällen tog Kerstin barnen och jag tog fram gräsklipparen. Gräset var verkligen högt så det behövdes. Skönt att få göra något annat än en stund. Blev lite Allsång på Skansen och Kerstin tog sen med sig barnen ut på en tur med roddbåten. De tycker det är så mysigt att ro. De klev i land på Vasholmen mittemot och där stod midsommarstången kvar så det blev dans, haha!

Igår drog jag på mig löparkläderna och tog en kort runda på morgonen. Så härligt och det finns inget bättre ställe att springa på. Finns så mycket fint att titta på. Underbar skärgård har vi här i Stockholm. Barnen ville återigen ut och ro så de fick med sig farmor igen. Själv bakade jag en kaka till eftermiddagsfikat och fick Oliver att somna under tiden. Dagen bestod sen av mera bad, smultronplockning och sen fika innan jag, Tilda och Oliver åkte hem. Felix stannade kvar med farmor.

På kvällen var vi bjudna till min mormor och morfar på middag. Vi bjöds på snittar, champagne, lax, potatis, kyckling och goda såser. Ost och kex och sen en jordgubbstårta till kaffet.

Här hemma går bygget framåt. Nu sitter innerväggarna uppe mellan vårt och Olivers blivande rum. Öppningen till klädkammaren är fixad och nästa steg är att ordna med taket och sen golvläggning i vårt rum. Kul när det börjar ta form.

Inga kommentarer: