söndag 19 juni 2011

Eken Cup

Årets Eken cup blev mestadels en blöt historia. Fredagen började med regn men det kunde inte stoppa oss. Tjejerna spelade tre matcher på fredagen och vann alla.

Igår kom solen tillbaka och planerna torkade upp lite. Solen tar mer än vad man tror och klantiga jag lyckades såklart bränna mig. Borde vara lite mer rutinerad efter alla år på Gubbängsfältet men icke. Två gruppspelsmatcher stod på schemat och därefter började slutspelet. Mitt lag tog sig till A-slutspelet då de vann alla sina matcher och fick således åka hem och vila.

Tyvärr var regnet tillbaka idag och det värre än i fredags. Vår dag började med samling kl.09.00. Åttondelsfinal mot BK46 från Finland. En tuff match som vi vann med 16-10. Galna ledare som skällde ut en toppendomare efter matchen. Blir så irriterad när de ska gnälla så på domaren. Kvartsfinal mot Spårvägen. En lerig historia då planera nu var rejält blöta. Blir ju ingen riktig handboll i den sörjan men båda lagen spelar ju med samma förutsättningar. Jag peppade tjejerna och sa att lerigast vinner. De nappade direkt =) Seger med 6-5 och nu väntade semifinal. det är över förväntan kan jag säga att de tog sig dit. I semin mötte vi GT Söder. De är riktigt duktiga och vi visst att det skulle bli tufft. Regnet vräkte ner, alla frös och tjejernas kläder var nu mer svarta än blå. I semin tog det stopp. Hade varit kanonkul med final men i det läget måste jag erkänna att det var rätt skönt att få åka hem. Är så stolt över mina kämpartjejer.

Nu är vi hemma, nybadade och torra. Oliver den stackarn har fått hänga med mig hela helgen. Har mestadels gått bra men det blir ju bra mycket krångligare när det regnar och är blött. Igår var det lättare. I semin var han inte alls glad och det är tur att min pappa var å plats så han kunde trösta lite. Jens och Felix var ju på kalas. Nu är det en trött liten kille som somna på pappas arm.

Inga kommentarer: