måndag 2 maj 2011

Mysmåndag

Återigen vardag och den här veckan är första måndagen som Felix är hemma med mig och Oliver. Innan har han varit med min lillebror, sen var vi i fjällen och förra veckan var det ju annandag påsk.

Vi har haft en riktigt bra måndag måste jag säga. Oliver och jag vaknade efter kl.9 och då satt Felix och lekte med sitt lego. Efter en snabb dusch och lite frukost var vi klara att ge oss iväg. Felix ville gärna till biblioteket så vi tog bussen dit. Var så kallt ute så att gå eller cykla kändes inte som ett alternativ idag. Vi lånade några böcker och spel och hann med att läsa lite där och sen blev det lite lek innan vi promenerade mot centrum. McDonalds var önskelunch och så fick det bli. Innan vi åkte hem igen kikade vi in på leksaksaffären. Är ju inte mer än en månad kvar tills Felix fyller år så han visade allt han ville ha.

Under eftermiddagen har jag hunnit jobba lite, fixa maten, hjälpa Tilda med hennes mattebok och planterat ut lite blommor som jag köpte i helgen. Det funkar oftast rätt bra att vara själv men oj vad jag längtar till Jens skola är slut. Sista månaden nu =)

1 kommentar:

Mia sa...

Det låter som om ni oxå haft en mysig dag!
Vad skönt att få sova ända till kl 09 :-)