torsdag 28 april 2011

Hemmadag

Oj vad trött jag var igår. Träffade Kristin och Viggo på dagen och sen hem för att hämta Felix på dagis. Han ville gå till en kompis så jag hann knappt träffa honom alls. Tilda kom hem från skolan kl.15 och drog direkt till hennes kompis M. På fredag ska de ha talangjakt i skolan och hon ska vara med ihop med två kompisar. M:s mamma är superduktig på att fläta håret så tjejerna hade frågat om hon kunde fläta deras hår. Supergulligt av henne att fixa åt dem! Det tar ju ändå ganska lång tid att fläta allt. Mina två stora barn såg jag hemma igen först vid middagen. Oliver var inte riktigt på humör igår och ville snutta mest hela tiden kändes det som. självklart var igår en sån dag då Jens inte skulle komma hem förrän sent. Först skolan och sen direkt när han var klar där var det möte i föreningen som han var tvungen att gå på. När han kom hem vid 20.40 satt jag däckad i soffan med Oliver hängandes i tutten. Gick och la mig direkt och det var knappt att jag hann lägga ner huvudet på kudden innan jag somnade.

Idag är det bättre men jag och Oliver har en "hemmadag". Blir både handboll och fotboll i eftermiddag så det känns rätt skönt att bara vara här hemma. Även idag är Jens iväg. Ser verkligen fram emot helgen som kommer då vi båda är lediga. Ska nog göra så lite som möjligt känner jag.

Inga kommentarer: