tisdag 23 november 2010

TFP-dag

Blir en dag hemma med dottern idag. Hon vaknade med feber igår och Jens var hemma större delen av dagen. Jag löste av honom först vid 14.30 så han kunde åka till skolan. sen fick jag en kväll ihop med barnen. Jens åkte till mamma och pappa efter skolan och hjälpte pappa med att lägga klinker så först 22.30 (efter att jag somnat) kom han hem.

Idag är det min tur att vara hemma. Lillebror lämnades på dagis så min Tilda får lite lugn och ro. Hon är som vanligt pigg trots feber. Nu pysslas det för fullt här hemma. Jag hade lovat att vi skulle baka lussebullar men först måste saffran inhandlas. Vad märker man då, jo såklart har min kära make tagit bilen till jobbet och jag tänker inte dra ut henne i snöstorm och åka buss för att handla lite saffran. Åka bil känns inte som något större problem men buss känns inte lika lockande. Hon blev såklart besviken så nu har jag ringt Jens och hoppas att han kör hem lite saffran hit på lunchen.

Annars är planen för dagen att tjuvstarta lite med julpyntet. Har tagit fram julgardiner och ska snart ut i förrådet och hämta in lådan med alla saker jag brukar ta fram till advent. Sen är det bara att sätta igång =) Jag vet att jag tjuvstartar men jag är en sån som vill ha bort allt direkt efter nyår också så då måste man ju få hinna njuta lite av allt mysigt. Sen är det så mörkt nu på kvällarna så lite stämningsfulla adventsstakar och sånt är ju bara mysigt.

Ikväll blir det middag i stan med mina gamla klasskamrater från Sälj- och marknadshögskolan. Ska bli kul. Vi har inte setts sen i somras.

1 kommentar:

Anja sa...

Hoppas ni fick saffran levererat på lunchen.

Klart man ska ha upp de mysiga stakarna när det är så här mörkt och trist.

Det livar upp och ger stor mysfaktor i allt det mörka ruggiga.

:-)