söndag 4 juli 2010

Hemma i Sverige

Åter på svensk mark och vi hann bara hem innan lillprinsens gräspollenallergi slog till med råge. Stackars liten! Han har i alla fall varit förskonad från det två veckor i USA. Nu blir det till att äta medicin igen och det lär han nog få göra ända till augusti är jag rädd.

Vi har haft en riktigt härlig resa och alla är nöjda. Flygningen hem gick bra. Enda kruxet var att Continental är smått handikappade och inte kan seata folk ordentligt. Hur smart är det att ge barnen platserna bredvid varandra och sen sätta mig och Jens ett par rader bort och på varsin sida om en gång? Blir man trött för mindre då eller? Om de nu måste dela på oss så kan de ju i alla fall ge oss platser så vi kan sitta bredvid varsitt barn. Men att få på varsin sida om gången är ju inte poppis. Som tur var lyckades tjejen vid gaten fixa så vi slapp platserna på varsin sida om gången men vi fick ju inte sitta ihop. Jag tog Tilda och Jens satte sig med Felix ett par rader bort. Gick kanon att flyga hem. Tilda la sig och sov efter ca.1,5 timme och sen vaknade hon 30 minuter innan landning när jag var tvungen att resa henne upp. Jag hade med andra ord en lugn föygning. Jens fick det också lugnt för Felix sköter ju sig själv. Blev film och spel för honom.

Hemma har barnen varit hos kompisar. Tilda åkte till Gladö och badade med Ida och Felix har lekt med Elvis och Mikias här hemma. Själv har jag packat upp lite, slappat på baksidan och varit en sväng till Kungens Kurva för att fylla på kylskåpet.

Felix busar på baksidan (lägg märke till "allergiögonen" som redan är svullna)

Vattenspridaren är poppis!

1 kommentar:

MM sa...

Välkomna hem! Ni verkar ha haft en kanonresa.