fredag 16 april 2010

Sociala medier

Har funderat en del över det här med sociala medier. På ett sätt sä tycker jag det är skitbra. Jag har kontakt med personer jag aldrig skulle haft kontakt med tack vare de sociala medier som finns idag. Facebook är ju ett klockrent exempel. Där har jag vänner som jag aldrig träffar, de som jag träffar ytterst sällan och såklart de som jag umgås med också. Det roliga är ju att veta och hänga med i gamla vänners liv och fast att vi inte ses så har vi koll på varandra. Den dagen vi sen träffas behöver vi inte ägna timmar åt att uppdatera varandra om vad som hänt sedan sist osv. Jag har en hel del vänner jag följer via deras bloggar. Jättekul, verkligen!

Min fundering rör sig dock om hur man agerar med hänsyn till de social medier och den exponering vi har på internet. Jag skriver här i bloggen och på så vis uppdaterar jag ju alla mina läsare om vad som händer i mitt liv. Det jag kan sakna är att folk slutar ringa eller i alla fall hör av sig allt mer sällan. Jag är övertygad om att en stor del av detta är en följd av att ha bloggen. Varför bara läsa allt om mitt liv i bloggen? Är det inte trevligare att höra av sig ibland?

Hur upplever ni andra med bloggar detta? Ringer alla era vänner lika ofta som innan bloggen, mer eller mindre?

Inga kommentarer: