onsdag 14 april 2010

Majblommor



Jag köper gärna majblommor om de säljs då jag tycker pengarna går till något bra. Syftet tycker jag om då majblomman bekämpar barnfattigdom i Sverige. Oftast när man skänker pengar så går det till större organisationer som sedan hjälper barn utomlands. Kul med något som ändå stannar i Sverige även om vi har det bra mycket bättre än i U-länderna. Det finns ju trots allt många barn i Sverige som också är i behov av hjälp. Otroligt liten del till den som säljer men det betyder mycket för de barn som sedan får hjälp via majblomman. Jag brukar sällan lyckas köpa majblommor då jag aldrig stöter på någon som säljer. I år verkar det dock som att varenda unge säljer. Igår på eftermiddagen plingade den första på dörren och såklart så köpte jag. Slog till på fem majblommor när jag ändå hade chansen. Själva blomman behöver jag väl egentligen inte men jag skänker ju pengarna i alla fall. Efter det har ytterligare fyra barn till ringt på dörren. Nu senast grannens dotter så då kände jag mig tvungen att köpa några till. Ja,ja, det går ju till något bra så det är ju kul.

Tog ett kort på min krockade bil idag. ingen vacker syn men på sätt och vis bra att han "bara" körde in i bakdörren så skadan är koncentrerad till dörren och hjulhuset. Får komma till bilverkstaden på fredagmorgon så de kan fota för att göra en bedömning av hur lång tid det kommer ta att laga.

Inga kommentarer: