tisdag 23 mars 2010

Nån som har ett jobb över?

Isåfall får ni gärna tipsa mig. Jag behöver ett nytt. Min dag blev inte riktigt som jag väntat mig. Blev uppkallad till chefen efter lunchen och gick därifrån med besked om att jag kommer bli uppsagd då de måste spara pengar. Ingen superchock kanske eftersom min kollega blev uppsagd i februari och jag är nästa på listan men inte mindre surt för det. Företaget i sig är kanske ingen dröm men jag hade ju gärna varit kvar tills jag hittat något nytt som jag verkligen vill ha. Har ju kollat sedan kollegan blev uppsagd. För att verkligen slå på stora trumman gjorde de slag i saken och sa upp min ena chef också. Det var däremot en stor chock för typ alla. Får se det som en chans att ta mig vidare. Vet ju att det är lätt att fastna i sånt som är bekvämt. Jag är inte orolig för att inte få jobb. Bara det att jag vill ha ett jobb som jag tror mig kunna trivas med. Jobb finns det alltid att få om det bara är den ekonomiska biten man tänker på. Ska verkligen ta mig en funderare på vad jag vill göra och på en dag har jag blivit bästis med både monster.se, stepstone,se, metrojobb.se och alla andra jobbsidor.

Inga kommentarer: