lördag 27 februari 2010

Dop

Härliga lediga lördag! Synd att det är så kasst väder ute. Lockar ju inte att gå ut direkt.

Igår efter kryssningen hämtade jag min lilla prinsessa Rebecca på dagis och sen åkte vi hit hem. Blev kusinmys i soffan på kvällen och sen somnade de små liven. Nu är det full rulle här hemma. Kul att se dem leka ihop. Jag har aldrig haft den kontakten med mina egna kusiner då det är en del ålderskillnad mellan oss. Ska bli kul att se vilken kontakt de kommer ha som äldre sen.

Idag blir det först lek för barnen, sen ska vi lämna Rebecca och åka till Alviks Måleri och kolla på tapeter. Någongång under våren ska vi väl ta tag i hans rum. Jag ska bara flirta lite till med Jens för det är nog han som gör mest. Taket känner jag inte är min avdelning. Att måla på väggarna är ju inga problem men innan det kommer till målning ska det spacklas för det är väv på väggen idag.

Sen blir det dop för vår del. Vi är bjudna till en barndomskompis dotters dop. Felix tycker det är så spännande i kyrkan när bebisen får vatten på huvudet. Såfort man säger dop så drar han igång sin berättelse om hur det går till =)

Blir nog filmhyra ikväll. Jag vill se bröllopsfotografen och ser fram emot en lugn och skön kväll i soffan.

Inga kommentarer: