torsdag 11 februari 2010

500

Inlägg nr. 500 i bloggen nu. Det kommer såklart från härliga Koh Lanta.

Blev en del shopping igår men inte så mycket. Sparar det mesta till den dag jag ska åka in själv, helt solo utan störande barn och man som vill gå hit och dit och åka hem och handla mer. Ska bli skönt. Min egen eftermiddag. Jens har sin nu idag då han är iväg på matlagningskurs. Jag och barnen ska ta en tuk-tuk in till stan och äta middag själva. Sen tänkte vi nog möta upp honom på Time for Lime och gå till ett ställe på stranden och ta varsin drink.

Blev en morgonpromenad imorse också och jag bara älskar det. Gå och strosa längs med vattnet, höra vågorna och bara fundera. Skulle lätt kunna tänka mig att bo här två-tre månader och ha det såhär varje dag. Hur skönt som helst. Tid för återhämtning skulle man kunna kalla det. Snart ska dessa mysiga morgonstunder förvandlas till kalla, snöiga, jobbiga lämna på skola och dagis morgon. Usch, längtar inte alls efter det.

Tilda hittade en kompis idag som kom hit och ska bo på hotellet. Lyckan är total och hon har hittat vad hon behöver. De ska stanna på hotellet ett par dagar så de kan leka både imorgon och på lördag. På eftermiddagen gick de ner till stranden och Tilda visade Elin som tjejen heter en stor blåsfisk som vi hittat. Sen lekte de i de små vattenpölarna som blir av tidvattnet och letade krabbor m.m. Nu är det en film på innan vi ska ta oss in till stan förmiddag. En stund framför datorn för mig.

Karin: Du skulle ju varit här och promenerat med mig på morgonen. Saknar det. Får bli massa snöiga kalla promenader hemma sen istället. Inte alls lika trevligt men det får duga, eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du inte jag också vill det. Jag har tjatat på Ola varje dag att vi ska åka men han säger bara nej :) Så vi får ta snöiga kalla promenader. Då kanske vi går snabbare och bränner fler kalorier.

Lena sa...

Haha, jag precis så får det väl bli. Dags att ta tag i träningen nu när jag kommer hem.